( Transelate to English under )
JEG FORDĂMMER!!!
FÞler ikke noe for dette ordet, uansett hva som skjer rundt om i verden sÄ er ingen fornÞyde,
krigen mellom Ukraina og Russland â jeg fordĂžmmer dette!!
krigen mellom Isreal og Gaza.. jeg fordĂžmmer dette!!
USA vil ha GrĂžnnland â Dette fordĂžmmes!!
NĂ„ er krigen i gang mellom USA og Iran dette fordĂžmmer jeg.
Hva mener de med at de fordÞmmer. FÞler alt er bare ord og ingen handling, er vÄres politikere sÄ tÞrrlagte og redde for hva som skjer hvis de setter litt tiltak mot disse landene?
Er det bare ord vi kan bruke mot andre land? Kan ikke si at jeg blir redd for at den norske regjering gjÞr noe av sine trusler. Det jeg er mest redd for er at de ikke gjÞr nok for at vi skal slippe krigen, eller merke dette. Vel enten fÄr vi gjÞre noe eller bare sitte Ä hÞre og se pÄ det!
Ser nÄ at StÞre i Regjeringen stÄr kun for mÞter, ord og lite handlinger.
Hva gjÞr du fÄr vÄrt land? Hvordan skal du gjÞre oss klar for tredje verdenskrig? Hva burde du fikse opp her i landet? Hvordan tenker du at vi skal starte igjen hvis krigen treffer oss?
Har vi nok bomberom? Nok militÊr? Nok hjelp eller ender bare med at resten av verden ser pÄ sidelinjen og fordÞmmer alt. Men ingen hjelp? Natohjelpen hvor er dette for de andre landene?
Hva skjer hvis ett av landene trykker pÄ den store rÞde knappen og utsletter flere millioner.
Bare for at dere fordĂžmmer angrepene?
For meg fĂžler jeg at hvis jeg skal sette meg inn i dette er det som at noen Ăžnsker Ă„ banke meg, rane meg eller bare bryte seg inn i huset. Vel jeg fordĂžmmer dette. Hva annet kan jeg gjĂžre? Utenom og gjĂžre en handling som anmelde, forfĂžlge, stoppe, eller forsvare.
SĂ„ hva gjĂžr dette for deg? Hvordan fĂžler du deg trygg hvis det bare fordĂžmmes men ingen handling!
Definisjon av Ă„ fordĂžmme er:
â Ă
fordĂžmme betyr Ă„ uttrykke en sterk avsky eller en streng, kritisk dom over noe man anser som moralsk galt eller forkastelig.
Begrepet brukes i flere sammenhenger:
Uttrykke kritikk: Det mest vanlige i dag er Ä bruke ordet for Ä ta sterkt avstand fra handlinger, som nÄr myndigheter fordÞmmer angrep eller vold.
ââââââââââââââââââââââââ
This is for those who read in English
I CONDEMN!!!
I donât feel anything for this word, no matter what happens around the world, no one is happy,
the war between Ukraine and Russia â I condemn this!!
the war between Israel and Gaza.. I condemn this!!
The USA wants Greenland â This is condemned!!
Now the war is going on between the USA and Iran, I condemn this.
What do they mean by condemning. Do you feel everything is just words and no action, are our politicians so dry and afraid of what will happen if they take some measures against these countries?
Are they just words we can use against other countries? Canât say that I am afraid that the Norwegian government will do any of its threats. What I am most afraid of is that they will not do enough to prevent us from the war, or notice this. Well, either we have to do something or just sit and listen and watch it!
Now I see that StĂžre in the Government only stands for meetings, words and little action.
What are you doing for our country? How are you going to prepare us for World War III? What should you fix in this country? How do you think weâll start again if the war hits us?
Do we have enough bomb shelters? Enough military? Enough help or will the rest of the world just watch from the sidelines and condemn everything. But no help? Where is the NATO help for the other countries?
What happens if one of the countries presses the big red button and wipes out millions.
Just because you condemn the attacks?
For me, I feel like if Iâm going to get involved in this, itâs like someone wants to beat me up, rob me, or just break into my house. Well, I condemn this. What else can I do? Except take action like reporting, persecuting, stopping, or defending.
So what does this do for you? How do you feel safe if itâs just condemned but no action!
Definition of condemn is:
â To condemn means to express strong disgust or a strict, critical judgment of something that is considered morally wrong or reprehensible.
The term is used in several contexts:
Expressing criticism: The most common use today is to use the word to strongly distance oneself from actions, such as when authorities condemn attacks or violence.




